Wednesday, July 8, 2009

Cerita Rezeki - Datang dari Sumber yang Tidak Disangka...

Kita memang tak patut menyangkal ketentuan, dalam segenap kesempitan dan kesusahan, kita sering menuding jari ke tempat lain, saling menyalahkan dan akhirnya mewujudkan benci. Kita lupa dari mana asal kita dan ke mana akhirnya kita akan pulang.

Aku juga tidak lepas berperasaan begitu, ada ketika aku merasakan di mana salah aku hingga sampai tahap kesempitan yang teramat. Di mana silapnya? Apa akan jadi jika tiada orang lain yang sama-sama 'berkongsi' apa yang aku ada? Mungkinkah aku akan lebih bahagia? Mungkinkah aku tidak akan berada dalam keadaan kesempitan yang sering aku alami?

Silap dan aku terus silap, sepertimana yang sering kita dengar. Rezeki kita telah ditetapkan dan andai tekad dan keyakinan teguh dan utuh, susah tentu rahmat dan bantuan-Nya menghampiri kita. Para pendatang yang mencari rezeki di negara ini mungkin lagi hebat godaan can cubaan yang mereka alami berbanding diri aku yang sepatutnya lebih mensyukuri.

Setiap kesyukuran yang kita palitkan akan dibalas dengan nikmat yang berganda hebatnya. Begitu juga yang sepatutnya aku lakukan. Rezeki aku juga pernah datang tiba-tiba 2 3 minggu yang lalu, sedang aku berfikir di mana perlu cari rezeki lebih, datang rahmat-Nya membantu. Atas bantuan rakan lama, telah mengenalkan aku kepada pasangan baru ini untuk membantu merakamkan detik-detik manis mereka memulakan kehidupan baru sebagai pasangan suami dan isteri. Nah, andai sudah ditentukan, tidak ada yang dapat menghalang. Keyakinan yang perlu memainkan peranan utama dan tidak lupa juga usaha.

Bersama-sama kali aku sertakan hasil sentuhan kreativiti serta kemahiran yang aku ada. Mana tahu, rezeki aku mungkin datang dari sini. Pada Yang Maha Esa jugalah aku berserah.... Amiiiinn..

Azmi Nor


















































2 comments:

ajalalala said...

gmbr yg sangat cantekkk..
sy amat ske skalihhhh..
congrats coz dpt job ini..
=)))

Azmi Nor said...

tq for your support cik Hijau!!